fredag 13 juli 2012

Fredagkvällen inleds med västerbottenpaj (LCHF)


Fredag... härligt! Trots att jag varit ledig en vecka är det något speciellt med fredagar. Vi inleder fredagskvällen med god mat. Det blev västerbottenpaj serverad med creme fraiche, stenbitsrom, hackad rödlök och gräslök. Så gott!

Den här västerbottenpajen är nog den enklaste paj (utan pajskal) som man kan göra. Dessutom är den supergod. Kanske kan det vara ett tips till kräftskivan att ha med en västerbottenpaj?

Paj med tillbehör

Ett glas rosévin till

Västerbottenpaj med stenbitsrom, creme fraiche,
rödlök och gräslök


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

8 kommentarer:

Mitt liv som fru L sa...

Mmm vad gott! Jag vet många som har västerbottenpaj på Kräfskivan!

Trevlig helg :)

Kram C

Erika Skogly sa...

Ja visst är det gott. Är nästan beroende av vb-ost. Vi brukar göra den med ännu mer ost, så den NÄSTAN inte håller ihop. Då blir den ännu godare!

Unknown sa...

ett måste till kräftskivan!!!
Har inte planerat någon än......

Monica Hansen sa...

älskar västerbotten paj, tack för tips och recept!

Vit dröm sa...

Mums vad gott! Jag älskar västerbottenpaj, och det passar ju till allt :)
Ha en skön lördag!
Kram Anna

monkan sa...

Åh, det är så gott!
/M

Anna sa...

Mumsfilibabba, ser mycket gott ut. ÄLskar västerbottenost :P

Millis - JimpsMillis LCHF sa...

Åh så gott! Västerbottenost är ju bland det godaste som finns! Trevlig kväll!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...