måndag 9 juli 2012

Första semesterdagen

Semestermat

Idag vaknade jag av tassande fötter och en klapp på armen. När jag tittade upp var det en nyvaken son som stod bredvid mig och sa "Mamma, det är vår första semesterdag idag". Ja, det är det verkligen och det ska bli underbart!

Vi startade dagen med att åka och handla. Därefter satt vi oss på uteplatsen och njöt av varsin sommartallrik med rökt lax, skagenröra, kräftstjärtar och kokt ägg. Skagenröran gjorde jag av kräftstjärtar den här gången. Vi skulle precis börja äta när de första regndropparna kom och vi hann lagom in innan regnet öste ner ute. Resten av lunchen fick vi äta inomhus. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe, sätta mig med en härlig bok och bara njuta av att vara ledig.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt med semester! Njut varje dag, oavsett väder! :)
ha en fin kväll!
Kram
//Lana

Anna sa...

Underbart! Älskar semester.
Tack, detta receptet ska jag göra efter nu på onsdag :)

Dannie sa...

Vilken fin semesterrallrik!

Maria sa...

Vilken härlig tallrik! Hoppas ni får en skön semester..
=)

Unknown sa...

ljuvlig tallrik!!!
Burken till mandelpeston hittade jag på ica ;)

monkan sa...

Ha en skön vecka!
Här i storstaden tycks vi ha annandagsväder, medelhavsvärme igår och svensk sommar idag...
Gullig son, han har längtat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...