måndag 1 december 2014

En försmak av jul

Ansjovisrulle, vitkålsjansson och rödbetssallad

Har ni kommit in i julkänslan ännu? Jag har julbakat i helgen och det blev bland annat vörtbröd, pepparkakor och saffransbiscotti. Adventsljusstakarna är på plats och julmusiken spelas för fullt. Det är julstämning i vårt hur!

Jag älskar julen och en av det bästa sakerna med julen är julmaten och igår till middag fick vi en försmak av julbordet. Jag gjorde en ansjovisrulle (min absoluta favorit på julbordet) och en vitkålsjansson, till det åt vi egengjord rödbetssallad. Det smakade verkligen jul.

En tallrik med julsmak



Rödbetssallad

Ansjovisrullen... min favorit på julbordet


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...