torsdag 23 oktober 2014

Gustafskorv till lunch

Gustafskorv, avokado och majonnäs

Idag har jag min lediga eftermiddag och den uppskattar jag väldigt mycket. På dessa eftermiddagar har jag extra tid att hjälpa sonen men hans läxor och jag hinner med lite smått och gott som annars blir liggande. Dessutom brukar det kunna bli lite egentid också så jag kan hinna sätta mig med en bok en stund.

Lunchen idag blev lite olika saker jag hittade i kylen, gustafskorv, avokado och majonnäs. Jag gillar gustafskorv och passade på att ta med mig en korvring hem från Dalarna när jag hälsade på mina föräldrar.

När jag veckohandlade fick LCHF-bilagan följa med hem. Det är kul att få lite inspiration till nya maträtter (även om jag varit väldigt dålig på att prova nytt nu ett tag och bara kört på gamla favoriter, får bli bättring på det). Nu blir det lite kaffe.

Jag har haft fruktansvärt ont i huvudet i några dagar så efter kaffet ska jag lägga mig och vila en stund så hoppas jag att huvudvärken släpper snart. Senare ska jag köra Algot till träningen. Han har börjat träna jujutsu kai och han tycker att det är jätteroligt. Jag tycker att det är lite extra roligt att han tycker om det eftersom jag och Magnus lärde känna varandra när vi tränade kampsport tillsammans.

Gustafskorv

Avokado

Ett glas vatten - perfekt måltidsdryck

LCHF-läsning

Eftermiddagskaffe


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...