söndag 9 mars 2014

Sälensemester 2014

Dimmigt i skidbacken

Nu är jag hemma igen efter årets skidsemester i Sälen. Vi hade inte någon tur med vädret för det var väldigt dimmiga och blåsigt, dessutom regnade det i slutet av veckan. Den enda gången vi såg solen (och då strålande solsken) var när vi skulle packa ihop, städa stugan och åka hem. Trots detta är det alltid skönt och härligt att vara ledig tillsammans med familjen och även om vädret inte var på topp så var backarna riktigt bra att åka i ändå.

Naturligtvis hade vi även i år med oss mattermosar till skidbacken. Det är så gott att äta varm mat när man varit ute i kylan några timmar.

En av dagarna åkte vi på vildmarkstur med hundspann, vilket var fantastiskt roligt. Mer om det i ett annat inlägg.

Is och snö

Varm mat i mattermosen


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Semester & Mat sa...

Ja men visst är det så, att även om vädret inte visar sin bästa sida så är det semester.
Fast lite retsamt ändå att solen visade sig när ni packade ihop.

Ha en fin måndag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...