måndag 24 mars 2014

Födelsedagsmiddag på Johannes kök


I fredag, dagen innan min födelsedag, gick jag, Magnus och Algot ut på restaurang och åt middag. Vi valde Johannes kök som ligger centralt i Linköping och är är en restaurang för alla köttälskare (vilket passar perfekt för alla i min familj). Restaurangen ligger i fina källarlokaler med stenväggar och välvda tak, en mycket mysig miljö.

Vi valde att äta en skaldjurssoppa till förrätt och till den serverades ett surdegsbröd och vispat smör. Till varmrätt åt vi fantastiskt god oxfilé med grillade grönsaker och tre sorters såser. Det blev även dessert och jag valde ost och marmelad.

Maten var väldigt god och framförallt köttet var helt fantastiskt gott. Jag hade en trevlig kväll.

Mysig källarlokal med stenväggar och valv

Dukat med en rejäl köttkniv

Surdegsbröd med vispat smör

Förrätt: Skaldjurssoppa av havskräfta och hummer
med halstrad skaldjurskorv på pilgrimsmussla och räkor

Varmrätt: Oxfilé med grillade grönsaker

Tre sorters såser: Rödvinssås, béarnaise och chimchurri

Dessert: Ost med marmelad och knäckebröd


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Ellen sa...

Mm en massa gott! Lokalen är verkligen supermysig, eller ja, det ser så ut på bilderna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...