söndag 20 april 2014

Påskfika

Cake pops och påskäggskakor

Under gårdagen bjöd jag på påskfika. Jag hade bakat påskäggskakor och fixat cake pops och det blev väldigt gott till kaffet. Cake pops kan göras av vilken mjuk kaka man vill och den här gången använde jag mig av banan- och chokladmuffins.

Hur jag brukar göra cake pops kan du läsa här, men den här gången behövde jag ingen färskost eftersom muffinsen var så saftig i sig själv. Jag mosade bara muffinsen som den var och tryckte ihop till bollar som jag sedan doppade i smält choklad.

Igår blev det även påskbuffé och det bästa av allt är att vi ska äta resterna av påskmaten nu till brunch. Bäst jag skyndar mig till köket och plockar fram maten för magen knorrar efter alla gosaker.

Cake pops med smak av banan och choklad



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Ljuvligt! Jag gör också cake pops ibland, himla smidigt om man har mjukkaka över hemma!

Ellen sa...

Åh så smarrigt! Här har jag tyvärr gottat ned mig i påskägget & twistpåsen...nystart på tisdag helt klart!!

Unknown sa...

Åh, så gott och vackert! Du är verkligen duktig på att skapa så goda och snygga bakverk! :)
Kramar! <3
//Lana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...