lördag 5 april 2014

Nybakade frallor till frukost

Nygräddade frukostfrallor

Jag och Algot är ensamma hemma och vi startade lördagen med nygräddade frukostfrallor. Så gott att äta dem medan de fortfarande är lite varma och baklukten fortfarande finns kvar i köket. Jag åt min med skivad avokado på medan Algot hade bregott och ost på sin.

Visst har jag en fin brödduk! Den och några till har min mamma broderat till mig. Jättebra att lägga runt nygräddade frallor i brödkorgen så att de håller värmen lite längre.

Idag blir det en lugn dag. Jag har lite småsaker jag tänkte försöka fixa men jag har också planerat in att bara sitta och läsa och njuta av en ledig helg. Det är faktiskt första helgen på väldigt länge där jag inte har något inplanerat.

Helgfrukost


Avokado

Kaffe

Fin brödhandduk som min mamma har broderat


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

2 kommentarer:

Marja - Baka Sockerfritt sa...

Vad underbart med nybakat bröd! Härligt med en lugn helg, den får ni njuta av!

monkan sa...

Väldigt fin brödduk!
Jag använder också bröddukar som min mamma broderat. :-)
Bullarna såg goda ut, jag har inte bakat bröd på länge...måste nog ändra på det!

Hoppas du fick en skön lördag.
Kram/M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...