torsdag 21 januari 2016

Omelettrulle med tacoköttfärs

Tacorulle med sallad

Vi börjar närma oss fredagen och arbetsveckans slut. Många av er kanske tycker om att äta tacos på fredagar och här kommer ett tips på maträtt att variera den vanliga tacomiddagen med. Det är en omelettrulle fylld med tacoköttfärs, god att äta med en blandad sallad.

Jag har fått en del mail med frågor hur min matsedel för en vecka ser ut, så jag bjuder på veckans kommande middagar här:
Torsdag: Fläskpannkaka med lingon, keso och riven squash
Fredag: Hamburgare med sallad och chilibearnaisesås
Lördag: Stek med rödvinssås och sallad
Söndag: Rödbetsgratäng
Måndag: Torsk, broccoli och kall äggsås
Tisdag: Korvwok
Onsdag: Julköttbullar, varma ugnstomater och rödlök med en klick creme fraiche

Ni vet väl att ni kan följa mig på Instagram (@erika_bjorklund), där delar jag med mig av maten jag äter samt foton från både vardag och fest. :)


Omelettrulle med tacoköttfärs


OMELETTRULLE MED TACOKÖTTFÄRS
4 pers

Omelett:
5 ägg
5 msk creme fraiche
5 tsk fiberhusk
Salt och svartpeppar

Tacoköttfärs:
500 g köttfärs
Tacokrydda (mängd efter tycke och smak)
0,5 dl osötad tacosås

100 g riven ost

Gör så här:
Omelett: Vispa ihop alla ingredienser och låt smeten svälla i ca 5 minuter. Häll ut på ett bakplåtspapper och födela smeten så jämt som möjligt. Tillaga i ca 10-15 minuter i 200 grader tills omeletten tjocknat. Ta ut ur ugnen och låt svalna.

Tacoköttfärs:
Stek köttfärsen och tillsätt tacokrydda och tacosås. Låt puttra någon minut.

Rulle:
Fördela tacoköttfärsen på omeletten och strö riven ost över. Rulla försiktigt ihop rullen och toppa med lite riven ost. Gratinera i 15-20 minuter i 200 grader tills osten fått fin färg.


Receptet på omeletten är hämtat från @majaslchf


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...