torsdag 28 januari 2016

Omelett, oxfond och veckomatlista

Omelettlunch

Arbetsveckan börjar närma sig sitt slut och på torsdagar arbetar jag bara till lunch, vilket är väldigt lyxigt. Efter jobbet var jag och veckohandlade och när jag kom hem åt jag en god omelett fylld med skinka, spenat och ost. Till omeletten hade jag en avokado och lite sallad. Mycket, mycket gott!

Förra veckan bjöd jag på min veckomatsedel här på bloggen och jag tänkte att jag kunde göra det även idag. Dagens middag (laxen) blir inte alls som jag planerade eftersom ingredienserna jag hade tänkt köpa inte fanns i affären, men men... det blir nog bra ändå. Lördagens middag blir (förhoppningsvis) en revansch för förra helgens stek som var seg och tråkig.

Så här ser veckans middagar ut:
Torsdag: Lax med varma grönsaker och räksallad
Fredag: Räkmacka på kesoplättar
Lördag: Rostbiff med rödvinssås och sallad
Söndag: Fetaostbiffar med ratatouille och en klick rysk yoghurt
Måndag: Snittade kryddiga korvar med varm krämig squash
Tisdag: Köttbullar, ugnsrostad vitkål och en klick creme fraiche
Onsdag: Omelettpizza (ungefär som detta recept)

När jag handlade fick en burk ekologisk och kravmärkt oxfond följa med hem. Jag brukar ofta tänka att jag borde koka egen buljong men det blir sällan av så nu testar jag den här istället, blir säkert god i rödvinssåsen. Fonden kommer från Scandinavian Organics och innehöll bara bra ingredienser och inga konstiga tillsatser. Tummen upp för det!

Omelett fylld med skinka, spenat och ost

Avokado

Sallad

Ekologisk och kravmärkt oxfond


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...