onsdag 8 april 2015

Kyckling i currysås

Kyckling i currysås samt brysselkål

Jag har ganska ofta lagat kyckling i grönpepparsås, otroligt gott och en bra maträtt att förbereda dagen innan för att sedan bara kunna stoppa in i ugnen när det är dags för middag. Den här gången smaksatte jag kycklingen med curry istället för grönpeppar och det blev väldigt gott. Till kycklingen serverade jag brysselkål som jag kokat nästan klara och sedan smörstekt tills de fick lagom tuggmotstånd.


Kyckling i currysås

Brysselkål


KYCKLING I CURRYSÅS
4-5 pers

4-5 färdiglagade kycklingfiléer

Sås:
1 msk smör
0,5-1 tsk curry
1-2 tsk röd currypasta
1 krm paprikapulver
2 dl vispgrädde
2 dl creme fraiche
Salt och svartpeppar

Gör så här:
Skär kycklingen i mindre bitar och lägg i en ugnsform. Blanda alla ingredienser till såsen i en kastrull. Låt såsen koka upp och smaka av med eventuellt mer curry och currypasta samt salt och peppar. Häll såsen över kycklingen. Låt kycklingen stå och dra till sig såsen över natten (om man har bråttom kan man tillaga kycklingen direkt). Tillaga i 20-25 minuter (beroende på hur kall rätten är när man ställer in den i ugnen) i 225 grader.


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

1 kommentar:

Martina sa...

Ja, dom där smakerna ihop är ju aldrig fel ;-) Gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...