fredag 17 april 2015

Fix i köket och sjuk son

Avokado och brieost

Algot är fortfarande sjuk, det här är femte dagen med feber, så jag VAB:ar idag också. Febern är betydligt lägre idag men istället hostar han jättemycket. Jag hoppas att han piggar på sig under helgen.

Jag vaknade innan Algot imorse så jag gick upp och lagade ostplättar som vi ska äta till lunch i helgen. När Algot åt frukost tog jag mig en kaffe, min mage var inte redo för något att äta ännu. När Algot gjorde klart sin läxa passade jag på att baka en tårtbotten som jag ska frysa in och sedan göra en tårta av till jobbet nästa vecka.

Till lunch åt jag en perfekt avokado och krämig brie. Att något så enkelt kan vara så gott!

Den där fredagskänslan jag brukar ha har inte riktigt infunnit sig ännu men den kommer nog när Magnus kommer hem från jobbet. Imorgon hoppas jag på grillväder och i så fall blir det grillpremiär för i år.

Jag önskar er en trevlig helg!

Började dagen med att laga ostplättar...

... fortsatte sen med en kopp kaffe

Nygräddad chokladkaka

Perfekt avokado...

... och krämig brie


Tillägg: Algots feber var lägre imorse men nu på kvällen är den hög igen, stackars plutten! :(


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...