måndag 4 maj 2015

Trevlig besök i helgen och god mat

Bilder från helgen

Då var det måndag och full fart igen. Vi har haft besök i helgen och njutit av trevligt sällskap och god mat, den kombinationen är ju aldrig fel.

Vi började fredagskvällen med bubbel och snittar (jag använde mitt rostade formbröd) och senare på kvällen lagade Magnus torskrygg med sparris och syrade tomater... så gott!

I lördags planerade vi att grilla och det var väldigt osäkert på hur vädret skulle bli men det blev uppehåll och på gillen la vi baconlindade kycklingfiléer. Till kycklingen serverades basilikamajonnäs och ugnsrostade grönsaker med fetaost och de sista fem minuterna i ugnen la vi på några egenodlade sparrisar i bitar.

Till lunch igår innan gästerna åkte hem gjorde jag en tomat- och fetaostpaj utan pajskal som vi åt med en sallad till.

En god helg helt enkelt!

Tillägg: Glömde ju avslutningen på kvällen, äppelpaj i portionsformar som vi åt med vispad grädde (hittade ett äpple i skafferiet och blev så sugen på äppelpaj så det blev söndagens efterrätt).

Tomat- och fetaostpaj (utan pajskal)


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...