måndag 3 november 2014

Oststicks

Oststicks

De här oststicksen har jag tänkte prova länge och förra veckan blev det äntligen av. Det är brödpinnar smaksatte med ost och de är roliga att servera till en god soppa.

Jag passade på att göra några läskiga Halloweenfingrar av degen också (bilder finns här). Där tryckte jag ner en mandel i änden av pinnen och formade degen till ett finger. En kul grej att servera på ett spökkalas.




OSTSTICKS
Ca 8 st

2 ägg
2 dl pofiber
1,5 dl Västerbottenost
75 g smör
0,5 dl sesamfrön
1-2 krm salt

Gör så här:
Låt smöret bli rumsvarmt. Blanda alla ingredienser till en deg. Rulla med blöta händer ut åtta tunna korvar och lägg på en ugnsplåt. Grädda i 10-15 minuter i 225 grader tills oststicksen fått fin färg.


Receptet hittade jag på Instagram hos @anitastridh


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...