torsdag 14 augusti 2014

Trött, tröttare, tröttast!

En fräsch start på dagen

Hjälp vad jag är trött! Jag sover så dåligt på nätterna och och känner mig därför halvdöd på dagarna. Ibland ligger jag vaken flera timmar innan jag lyckas somna och sen vaknar jag igen och kan inte somna om. Har ni några tips så tar jag tacksamt emot dem!

Idag är det skolstart för Algot. Han börjar årskurs tre och jag tog en promenad med honom till skolan imorse. Lite kyligt var det ute men jag vägrade långbyxor och heltäckande skor vilket resulterar i att jag nu sitter med raggsockor på mig inomhus, dock har jag fortfarande på mig kortbyxor.

Jag är så galet sötsugen just nu och inte blir det bättre av att jag är trött. Eftersom jag har semester hela den här veckan passade jag på att veckohandla efter att jag följt Algot till skolan. Att handla när man är trött och sötsugen är ju kanske inte den bästa kombinationen. Jag fick verkligen hålla i fingrarna för att inte plocka på mig en massa godsaker längs hyllorna. Jag till och med stannade framför smågodiset och tittade längtande på det.

Jag köpte inget onödigt men lyxade till det med den här fräscha hälsotallriken när jag kom hem. Lite salt, lite sött, lite knaprigt och dessutom mättande, det stillade suget lite grann i alla fall. Kaffe till blev det också, det lär jag behöva mycket av idag om jag ska hålla mig vaken till ikväll.

Nu ska jag fixa bilder och recept till er på en fantastiskt god choklad- och körsbärstårta som vi åt förra veckan. Jag visade bilder på tårtan på Instagram (@erika_bjorklund) och flera hörde av sig och ville ha receptet, så jag ska försöka lägga upp det på bloggen senare idag.


Kaffe, det lär jag behöva mycket av idag


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

3 kommentarer:

Charlotta Sofia springer o trimmar sa...

Åh vad segt att vara så där trött och dessutom inte kunna sova ordentligt :/ Jag vet att det finns yogaövningar på youtube för att komma till ro på kvällen. Det kanske kan vara något?

Theresia sa...

Magnesiumtillskott på kvällen hjälper!

Anonym sa...

Lite tips! Spikmatta funkar mycket bra för att slappna av och somna in. Lyssna på ljudbok brukar oxå vara sövande.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...