måndag 11 augusti 2014

Biffar och squash på muurikkan

Biffar och squash steks i mycket smör på muurikkan

Halloj! Nu är jag tillbaka på bloggen igen efter en liten bloggsemester. Jag har haft en fantastisk ledighet och jag har njutit av att få vara tillsammans med min familj och vi har gjort mycket roligt ihop. Magnus börjar jobba idag men själv har jag en veckas semester kvar.

Semestern har gett vila och trevliga minnen men den har också gett mig några extra sommarkilon. Jag har ätit alldeles för mycket skräp under de senaste veckorna och förutom en massa LHCF-bakverk har jag även ätit vanligt bröd, kakor, glass och godis. Magen känns som en stor ballong, så från och med idag blir det en nystart för mig där jag återgår till den kost jag mår bra av.

Jag bjuder på några bilder från helgens middag när vi stekte squash och biffar på muurikkan. Squashen växer så det knakar och trots att vi gett bort mycket squash är hela skafferiet fullt. Nu blir det mycket squash i mat och bröd framöver.

Squash

Biffar

Jättegott!


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...