söndag 29 maj 2016

Vi firar mors dag hela helgen

Blommor till mor

Mina föräldrar har varit på besök hos oss över helgen och eftersom de åkte hem tidigt imorse passade jag på att fira min mamma på mors dag redan igår.

Algot stod för matlagningen igår och han fick chansen att imponera på mormor och morfar. Han bjöd på spenatsoppa med kokt ägghalva till lunch, morotskaka till fikat och Västerbottenslax med remouladsås och sallad till middag. Fantastiskt gott! Vilken kille jag har, mitt mammahjärtat svämmar över av stolthet och kärlek. ♥

Vi fortsätter fira mors dag idag med hissad flagga. Algots morotskaka blev perfekt till fikat med en liten svensk flagga i och snart ska vi äta lite helggodis i form av ananas och honungsmelon.

♥ Trevlig Mors dag! ♥

Sonen lagar spenatsoppa till lunch.
Här hälls purjolöken ner i kastrullen.

-"Mamma! Om jag river snabbt
så kanske fotot blir suddigt"
♥ ♥ ♥

Helggodis

Ananas

Honungsmelon

Sonen bakade morotskaka som vi fikade med

Blommor i rosa och ljusgrönt



Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...