torsdag 25 oktober 2012

Konferens i Stockholm

Pancanellasallad

Ni som som följer mig på Facebook vet att jag har tillbringat några dagar i Stockholm. Jag har varit där med jobbet och lärt mig mycket och ätit massor med god mat. Första kvällen åt jag en pancanellasallad på Bolero cafe, den var jättegod och åker jag till Stockholm igen skulle jag gärna äta den igen.

Konferensens mat var väldigt god, både luncherna och den gemensamma middagen, men jag saknade en sallad eftersom jag valde bort potatisen och riset. Det var väldigt snålt med grönsaker. Efterrätten på middagen hoppade jag över, jag var redan mätt och nöjd. En kopp kaffe fick det bli istället.

Det är lite mysigt att bo på hotell och det bästa av allt är att man får äta hotellfrukost. Vilken känsla att bara glida in i frukostmatsalen och plocka på sig det man önskar äta... jag plockar gärna på mig alldeles för mycket och sen orkar jag inte allt.

Det blev lite shopping i storstaden också. En snygg topp som jag tittat på ett tag, örhängen och nagellack.

Här kommer några bilder på maten jag åt när jag var i Stockholm.

Hotellfrukost

Konferenslunch: fisk

Nötter i pausen

Förrätt: Kräftsallad

Varmrätt: lamm

Efterrätt: Hjortronmousse och kaffe

Konferenslunch: Kött och sås

Max Lowcarb-burgare innan tågen går hem


Låna gärna mina recept till din blogg men tala gärna om att du hittat receptet här genom att länka tillbaka (har jag lånat receptet har jag länkat i inlägget). Mina bilder vill jag stannar här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt att maten funkade! Så är det inte alltid...
Ha en fin kväll!
//Lana

monkan sa...

Oftast är det fettet som saknas, tycker jag! Ber alltid om extra smör!
Snygg topp!
/M

Anonym sa...

Hej! Tänkte bara säga att jag har hittat hit och tittat igenom flera av dina recept och la snabbt till bloggen bland favoriterna. Har letat ett bra tag nu efter en lchf blogg med goda recept på bra råvaror och utan sötningsmedel och här finns ju massor! Tack för toppen inspiration! :)
/Caroline

Erikas LCHF till vardag och fest sa...

Caroline: Tack för din kommentar! Hoppas att du kommer hitta mycket inspiration här framöver. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...